Helgsysselsättning :-)

Hej!

Denna helgen har jag sytt mycket. Jag har bland annat övat mig på att frihandsbrodera. Jag ska ju sy en bonad med mönster av Solbritt som jag köpte på Tyger och Ting när jag var där i våras.

2013-08-24 15.34.09

Till bakgrunden behöver man frihandsbrodera träd (om man nu inte har något tyg med träd) och det är ju en utmaning!

Jag prövade med att först försöka kalkera av träden med en kritpenna, och jag prövade även med att rita av träden på Solvy (vattenlösligt mellanlägg) med en spritpenna (Sharpie). Jag tror det sistnämnda funkade bäst. Jag tror jag får öva lite till:-)

2013-08-24 15.33.12

2013-08-24 18.39.26

När jag övar brukar jag alltid använda tråd i konstrasterande färg så man ser tydligt hur resultatet blir, vad som är bra och vad som man behöver öva på.

Sedan har jag hunnit sy ihop alla blocken på mitt log-cabin-täcke. Nu har jag bara bårderna kvar och så är toppen helt färdig.

2013-08-25 09.31.05

 

Vi hörs!

/Eva

2 kommentarer på “Helgsysselsättning :-)

  1. Ditt logcabintäcke blir urtjusigt. Och vilken söt domherretavla du håller på med. Lycka till med frihandskviltningen. Den ser riktigt bra ut tycker jag.Ha det gott!

    • Hej!
      Tack för dina kommentarer 🙂

      Dessa båda saker gör jag till mig själv. Annars har jag gjort ganska mycket till andra, men nu är det min tur att få lite nytt hemma 😉
      /Eva

Lämna en kommentar